lørdag 22. mai 2010

Fuglehus - til nytte for hvem?!

Jeg er endelig den stolte eier av et fuglehus fra Ib Laursen med teksten "Bed and breakfast". Jeg synes det er så flott, men fikk en real utfordring da jeg skulle henge det opp. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ha det i et av trærne langs grusveien, men det fantes ikke en stamme som var rett nok til det lange fuglehuset:(

Nydelige gule blomster i bedet

Jeg foreslo derfor for gubben at vi kunne henge fuglehuset på hjørnet av husveggen, men det syntes han ikke var en god ide. Han mente at fuglene ikke kom til å like seg der. Det var bedre å henge det i trærne på baksiden av steingjerdet, for der hadde de hatt fuglehus da han var liten.


Det spirer i de gamle potetkassene på mitt provisoriske blomsterbord

Jeg spurte om fuglehuset da kom til å synes, men det gjorde det ikke. Gubben forslo å hogge ned trærne foran fuglehuset, for da ville VI kunne se fuglehuset fra stua. Men jeg vil jo at ANDRE også skal se fuglehuset. Det er jo viktig at turgåere ser fuglehuset og tenker at jeg har et flott fuglhus og en veldig koselig uteplass. Om fuglene bruker fuglehuset er irrelevant. Det ser fint ut. Og jeg har da ikke kjøpt et fuglehus til flere hundre kroner for at det skal skites ned av fuglene. Jeg har kjøpt det fordi det er dekorativt.

Koselig med lykter i trærne

Så jeg forslo at gubben kunne lage et hjemmesnekra fugehus sammen med gullet som kunne henge i skogen - til glede for fulgene. Da spiller det jo ikke noen rolle hvordan det ser ut. Deretter hengte jeg opp mitt fuglehus på husveggen - til glede for MEG og TURGÅERE (som jeg har bestemt at herved skal tenkte at vi har det veldig koselig med det flotte fuglehuset på veggen).

Ha en flott dag i sola:)

1 kommentar:

  1. Hei Jeanine :)

    Så fint fuglehus du har handlet .... ville gjort akkurat det samme selv ;)
    Kjenner meg så igjen i det du skriver .... hihhiiiii....
    Kos dere resten av Pinseferien!!! :)))

    Klemmer Frøken Rosa

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)