lørdag 24. april 2010

Gamle potetkasser

Nå overgår jeg meg selv. Hele to innlegg på samme dag. Kryss i taket:)

Da er altså tiden kommet for å presentere de prosjektene jeg har på gang utendørs. Det meste av det jeg gjør i hagen baserer seg på ting jeg har funnet på gården. Synes det er veldig spennende å jakte på skatter jeg ikke vet eksisterer i kjellere, stabbur og låve. Det dukker stadig opp nye ting, og min seneste erfaring er at det er mye gjemt opp under takene. Så nå går jeg med nesa i sky hele dagen, he he.

Da jeg forleden ettermiddag jaktet på lille gull, som gikk inn og ut av ethvert hull i låven på jakt etter naboens pus, endte jeg opp med å gå motsatt vei av det jeg pleier for å komme rundt på baksiden av låven. Dermed passerte jeg den kortenden av låven hvor jeg nesten aldri har vært. I ren nysgjerrighet tittet jeg inn vinduet og DER sto underverkene.

Stabbel etter stabbel med gamle potetkasser. Disse vil jo være fantastiske til å ha planter i, både slik de er i dag og malte. Fikk også en ide om å prøve og lage serveringsbrett av noen av dem. For et funn:) Og det er jo ikke snakk om kun et par kasser, men titalls!

Gleden ble ikke mindre da jeg også fant noen større kasser i rommet ved siden av (lille gull hadde jeg glemt for lenge siden, he he). Jeg har lenge lurt på hva jeg skal gjøre med en stripe langs husveggen hvor det ikke vil vokse noe gress. Da jeg så kassene fikk jeg en idé om å snu de opp ned og sette de langs husveggen. Rett og slett et alternativt blomsterbord:)


En dag jeg dristet meg ned i kjelleren på hovedhuset (synes den er så skummel) fant jeg noe jeg egentlig ikke vet hva er. Det ser ut som om det er en form for sveive inni den, men skjønner ikke helt hva den er brukt til. Uansett, jeg tenkte jeg skulle male den, skrive Velkommen på fronten og sette den foran huset med blomster i.

I fjor hadde jeg en hvit trebenk ute i hagen. Den var ganske forfallen allerede da, men i år har et par planker løsnet og grønsken har satt sine spor. Så i år må jeg til pers med både hammer og malekost.

I låven fant jeg også et par gamle kjerrehjul. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal bruke disse, om jeg i det hele tatt skal bruke de. Men synes de er dekorative og flotte, så får prøve og være litt kreativ:)

I morgen tenkte jeg å presentere mitt hovedprosjekt. Et spennende prosjekt, men som jeg er usikker på om jeg klarer å realisere. Nysgjerrig? Svipp innom i morgen;p

Ha en strålende kveld! Klem

3 kommentarer:

  1. Wowowow så gøy og finne alle disse kassene:)
    Er veldig spent på prosjektet ditt:)
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  2. Blomstene på terassen min er perleblomster og tusenfryd, en av mine vår og sommer favoritter :=) SÅåååå mange fine kasser da!

    SvarSlett
  3. Spennende med skattejakt!
    Tror nok du får til masse fint med det du har funnet!

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)