tirsdag 16. februar 2010

Valget falt på Røed Gård:)

Som flere av dere kanskje har fått med dere så var jeg litt småfrustrert, usikker og lei meg da jeg oppdaget at de hadde lagt et stygt brunt teppe på Torderød hvor vi skulle ha bryllupsfesten vår. Jeg begynte derfor å vurdere andre alternativer - og da spesielt Røed Gård på Jeløy. Etter å ha fått et nytt pristilbud bestemte vi oss til slutt for å avbestille Toredrød og går for Røed i stedet. Og når jeg nå sitter og ser på bilder av gården så angrer jeg ikke. Den er bare nydelig:)


Røed Gård er en gammel herregård med bygninger som er nesten 300 år gamle. Bak hovedhuset ligger en landskapspark med et lite tjern. Her er er det også en bro og et romantisk lysthus.

Gården har er et vakkert syn om våren og sommeren når det blomstrer og sauene beiter. Foran stabburet er det blant annet anlagt en rosehage med over 400 forskjellige rosearter.



Bryllupsfesten vår skal være i potetkjelleren på gården. Den er sjarmerende og nydelig med steingulv- og vegger.


Bildene er lånt fra Røed Gård

Det er veldig deilig å endelig ha tatt avgjørelsen, og vi føler oss sikre på at vi ikke kommer til å angre. Både jeg og samboeren merker at det var lurt av oss å begynne bryllupsplanleggingen tidlig, for vi har hatt godt av selve prosessen. Ingen av oss har virkelig tenkt bryllup tidligere, og selv om det er mye andre har gjort som har vært flott og nydelig, så har vi trengt litt tid på å finne ut hva vi egentlig vil. Og vi har endret oss underveis. I starten var vi veldig opptatt av å gjøre det så billig som mulig, mens vi nå føler at vi skal spandere på oss drømmebryllupet - men innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig:) Selv om jeg helt hadde glemt den grensen da jeg kjøpte kjole, he he.

Nå må jeg ta meg av en liten gutt her som har feber, men ønsker dere alle en riktig god kveld!

6 kommentarer:

  1. Så bra at dere har bestemt dere...der så jo bare nyyydelig ut:)Tenker det blir en uforglemmelig dag for dere:)
    Kos dere med planleggingn
    klemmer

    SvarSlett
  2. Så fint at dere har bestemt dere! Jeg har vært på Røed gård en gang, og det er jo nydelig der! :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei jenter:) Ja, det er utrolig deilig å tatt avgjørelsen og være ferdig med det. I morgen skal vi dit på møte, så nå faller liksom brikkene på plass. Så i vinterferien skal jeg lage invitasjoner og monogram. Spennende:) Klem

    SvarSlett
  4. Det er ikke potetkjelleren i låven som har brent ned vel????

    Tenkte på deg med en gang jeg så det i avisa!
    Håper du ikke har så uflaks. Tvitvi!

    SvarSlett
  5. Hei:-) googlet bryllup på røed, å kom inn på din fantastiske blogg :-) så mye fint. Hvor mye kostet det å ha bryllupet på røed gård?

    SvarSlett
  6. Hei du:) Jeg husker faktisk ikke helt hva det kostet, dessverre:( Har slettet budsjettene våre også. Men vi var VELDIG fornøyd! Inkludert i kuvertprisen var borddekking, blomster, servitører og drikke til maten. Maten var MEGET god. Hans Torer Mamen er superflink til å lage mat. Gjestene skrøt veldig. De var veldig fleksible der også. Tanken var å spise ute ved tjernet i hagen, men pga vind valgte vi å være inne. Dette trengte vi ikke å avgjøre før et par timer før middagen. Håper dette hjalp litt?:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)