mandag 15. februar 2010

SÅÅÅÅÅ fornøyd med spisestua:)

Da er spisestua i hus og SÅÅ nydelig a gitt! Jeg var veldig spent da vi søndag morgen dro av sted for å hente møblene. Den store usikkerheten var om møblene var like fine i virkeligheten som på bildene, og jeg ble veldig glad og lettet da jeg så at de var helt nydelige. Det ble en herlig morsdag på Østre Roer:)

Vi har ikke fått plassert skapet og skjenken enda, men bordet og stolene er på plass. Vi har tidligere hatt en sort og mye større spisestue, så nå har vi fått mye bedre gulvplass. Og hvis vi får gjester så ligger det to innleggsplater inni det hvite bordet. Perfekt:)


Møblene er fra 1920/-30 tallet og malt i antikkhvit. Stolene, skapet og skjenken er malt shabby, og bordet har teksten Manger c'est la vie (= å spise det er livet). Synes det passer så godt til meg, for jeg er veldig glad i å lage mat og servere andre og er vokst opp med at man kan sitte i mange timer ved matbordet og kose seg.





Jeg merket imidlertid at jeg klødde meg litt i hodet da jeg skulle pynte bordet. Jeg syntes liksom ikke at jeg kunne dekke over teksten med en løper eller duk, og heller ikke at jeg kunne sette vaser og lignende over teksten. Løsningen enn så lenge ble rosene jeg fikk av min 19 måneder gamler sønn til morsdagen. Han var så stolt der han kom bærende på rosene:) Og fargen er bare helt nydelig.

Håper alle får en flott kveld:)

11 kommentarer:

  1. Heisan,
    for en nydelig spisestue du har kjøpt ღ

    Du har en kjempefin blogg, mye fint! Her titter jeg inn igjen!
    Legger meg til som følger jeg ღ håper det er greit?

    Ønsker deg lykke til med bryllupsforberedelser ღ
    Så herlig!

    Klem
    Anki

    SvarSlett
  2. Hei du:) Så hyggelig at du legger igjen en kommentar. Selvfølgelig kan du legge deg til som følger. Jeg er forstatt så fersk i blogglandia at jeg synes det er veldig stas med følgere, og har jo ikke så mange enda heller. Tusen takk:)
    Stor klem fra Jeanine

    SvarSlett
  3. Så nydelig spisestue! :) Kjempetøft med skriften på bordplata!

    Ha ei fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  4. hei
    for en lekker spisestue! stilig med den teksten på bordet!

    ønsker deg en fin kveld

    klem beate

    SvarSlett
  5. Hei og god kveld.
    Så heldig at du fant det du lette etter :-) Har sett slike spisestuemøbler på FINN.no til rundt den samme prisen som du har gitt for dine møbler, men da har de vært umalte. Det er jo litt av en jobb å male alt sammen, så da er det jo verdt å betale litt ekstra eventuelt.

    Skjønner godt at du ikke ville dekkke til den flotte teksten :-) Ha en fortsatt din uke! Hilsen J-K

    SvarSlett
  6. Ååå så flott spisestua di ble! Nydelige møbler du har fått tak i.
    Heldige deg. Jeg har et stort maleprosjekt på spisestua vår, blir nok til sommeren.
    Ble nesten litt misunnelig på det du hadde skaffet til en bra pris også. Tar tid å male det....
    Ha en flott kveld!
    Jeanette :-)

    SvarSlett
  7. Hei igjen, så utrolig koselig at du har lagt deg til som følger, jeg er selv en fersking i denne verden :)
    Takk for dine søte ord ღ

    Lampen ja... hyggelig at du likte den!ღ Jeg malte den hvit så slipte jeg kantene med sandpapir. Lampeskjermen sydde jeg bare ett nytt trekk til.. hmm litt vanskelig å beskrive egentlig hehe. Det som er veldig greit er at jeg kan ta av trekket å vaske det :)

    Titter inn igjen i morgen jeg ღ

    Nattinatti
    Klem Anki

    SvarSlett
  8. Kjempefin er den....så kjekt med et bord som ikke ruver så mye...men som kan bli kjempestort.....nydelg tekst på:)
    Kos deg snuppeluri:)
    Klemmer ivei

    SvarSlett
  9. WOW; det ble jammen Lekkert!!! Og blomstene var jo helt skjønne :)
    Klem Frøken Rosa

    SvarSlett
  10. Så heldig du er som har kommet over dette da:O) Helt nydelig!!
    Jeg tråler finn.no og andre steder nesten hver dag..er på leit etter et fint dekkeskap..nettopp som det du har fått deg:)
    Og LUKSUS å slippe å male selv da;O)

    Har sittet å lest litt gjennom bloggen din nå,kjempe flott:)

    Klem

    SvarSlett
  11. TUSEN TAKK for så mange hyggelige kommentarer. Flere nye fjes. Det er veldig hyggelig å se at det faktisk er noen som er innom bloggen min, og at ikke det ikke kun er meg selv som utløser at telleren går oppover, he he. Ønsker alle en flott dag og uke! Klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)