onsdag 24. februar 2010

Må vi virkelig være SUPERWOMEN?

Jeg har hele livet søkt etter det perfekte. Ikke når det gjelder mitt eget utseende (for der har eg gitt opp, he he), men når det gjelder ting jeg gjør og ikke minst hvem jeg er. Jeg skal være en SUPER husmor, en SUPER kjæreste, SUPERflink på jobb, ha SUPERmange baller i luften på en gang, og alltid gi mye mer av meg selv enn det som forventes. Da min mor forleden kom og anbefalte at jeg prøvde en kosmetikkserie fra Shiseido som de selger til...hmmmm hvordan ordla hun seg igjen.... "første barn, karrierekvinne, mye stress...sånne som deg, Jeanine".... så fikk jeg bekreftet det jeg indirekte har innsett. Jeg prøver å være SUPERWOMAN!

Da jeg gikk gravid var det mange som sa til meg at det ikke var noen skam å roe seg ned litt og nyte dagene. Men neida, i hjemmet ble stoler trekt om og lister malt, på treningsfeltet sto jeg og slo innlegg og trente fotballkeeperne til legen en uke før termin sa at nå var det nok (jeg la faktisk på meg nesten 30 kilo, så det var en flodhest som hadde forvillet seg ut på fotballbanen i SUPERtrange skjorts og TETTsittende t-skjorte), og 7 timer før vannet gikk skiftet jeg dekk på bilen min (hmmm, kanskje derfor vannet gikk???). Og nurket var ikke mer enn to dager gammel da han var på sin første handletur i butikken (husker godt den eldre damen som spurte hvor gammel han var og om han egentlig burde vært ute i det hele tatt). Og han var ikke blitt særlig større da han fire uker gammel var med på kjøreturen fra østlandet til vestlandet i bryllup. Man må jo for guds skyld ikke gå glipp av noe, og jeg skulle i hvert fall IKKE la meg begrense av at jeg hadde fått barn.

Derfor utsatte jeg heller ikke studiene. Fire uker før termin sto jeg og holdt foredrag på høgskolen, og fra nurket var 6 uker gikk han og vippestolen i klasse PPUi på Høgskolen i Akershus. Kanskje det er derfor han ELSKER å bla i bøker og kataloger. Han bare MÅTTE bli en bokORM.

Jeg kan heller ikke huske at jeg har gjort kun en ting om gangen. Enten har jeg hatt to jobber, eller så har jeg studert ved siden av full jobb. I tillegg tar jeg på trenerjobb på kveldstid og er raskt frempå når jeg føle at jeg kan bidra. Jeg liker å være på tilbudssiden, men jeg må passe på at jeg ikke selger meg selv for en slikk og ingenting (he he, NÅ så jeg at dette ble litt pussig ordvalg til bildet under).

Bildet er lånt fra Line Victoria Husby sin blogg

Etter at jeg ble mor har jeg følt at tidpresset har økt samtidig som kvaliteten på det jeg skal gjøre har sunket. Det har aldri vært noe alternativ for meg å kun gi 80 prosent. Det gir meg bare dårlig samvittighet. Derfor har jeg innsett at jeg må gjøre noen grep, og det er det kun JEG som kan. Jeg må få inn mer energi i hverdagen, ikke ta på meg for mye, men i stedet involere meg i det jeg elsker og gi alt der. Jeg må rett og slett gjøre noe som gir mer energi enn det tar. Derfor har jeg begynt å jakte på MY DREAM.


Jeg vil etablere noe eget (og kanskje noen av dere også har mottatt en mini-brukerundersøkelse fra meg?). Jeg har ofte funnet meg i en posisjon hvor jeg misunner andre for at de lever ut drømmen sin og skulle ønske det var meg. Men jeg kommer ikke noe nærmere min drøm ved å kun sitte og glane på andre. JEG må gjøre noe. JEG må ta noe grep. Det er skummelt, men jeg må invistere i MIN framtid. Ikke bare for min egen del, men også for min forlovede og sønn. Det er kun JEG som kan gjøre livet mitt slik jeg drømmer om:)

Så jenter, hvis dere har en drøm GO FOR IT. Det er akkurat det jeg gjør nå:) SUPERWOMAN i farta!!!!!

5 kommentarer:

  1. Huff ja..kjenner meg godt igjen...og derfor er jeg nå lettere utslitt etter mange år i full fart hele tiden....det sa pang...så nå må jeg bruke tiden på meg selv og det jeg synes er morsomt og drive med:)Jeg har og alltid vært på tilbudsiden:):)
    Så nå får vi se om veien viser oss videre til drømmen:):) Jeg regner med det:)
    Lykke til med oss:):)
    Kos deg, regner med pakken er der i dag:)
    Klemmer på vei....

    SvarSlett
  2. Puh!! Jeg ble nesten stressa bare av å lese dette jeg...!! Her må det nok roes ned og finnes ut av verdiene i livet ja :o) Masse lykke til i prosessen og håper du kommer godt ut på den andre siden!

    SvarSlett
  3. Hehe, ja du, sitter en til her som vil vil vil leve ut den store drømmen! Det er bare det å tørre å ta steget ut i den skumle verden... men den som intet våger intet vinner! ღ Go for it!ღ
    Jeg tror de som virkelig brenner for sin sak klarer det også!
    Ønsker deg lykke til!ღ

    Klem Anki

    SvarSlett
  4. Hei Jeanine, interessant å lese om alle de ballene du har i lufta, og det er nok flere medstudenter som kan kjenne seg igjen i Superwoman-ambisjonene med familie, jobb og studier. Håper du har en fin studietid hos oss på Høgskolen i Akershus.

    SvarSlett
  5. Hei Grethe:) Ja, jeg trives på Kjeller. Har tidligere tatt PPU der fremfor i Halden, og valte derfor å fortsette med Spesped hos dere. Men spørs om jeg må roe meg ned snart:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)