torsdag 11. februar 2010

Da er brudekjolen i boks

Jeg har virret litt frem og tilbake når det gjelder hva slags type brudekjole jeg har ønsket meg. Jeg synes det har vært veldig vanskelig. Ikke bare fordi det er mye ulikt å velge mellom, men også fordi det i utgangspunktet er vanskelig å se for seg MEG i brudekjole. Alt blir liksom uvirkelig uansett.

Jeg startet prosessen med å se på bilder på nett, og de jeg umiddelbart lagret som favoritter var romantiske kjoler (kan ikke utbordere så mye ettersom min forlovede faktisk leser bloggen min, he he). Men etter hvert begynte jeg å tenke økonomi, og ettersom min mor er dreven ved symaskinen ble det etter hvert avgjort at hun skulle sy kjolen min. Jeg fant raskt et mønster på en enkel kjole jeg likte og stoffet ble kjøpt på Grønland i Oslo. Billig vet du.

Da kjolen var avklart måtte jeg tenkte på slør. Også dette var en fremmed verden hvor jeg famlet i blinde. Så jeg dro til en lokal brudesalong for å se på utvalget. Og DER vet dere, DER hang KJOLEN på en utstillingsdokke. Så i går ettermiddag turet jeg og min forlover ned så jeg fikk prøvd kjolen, og i morges så ringte jeg butikken og sa SOLGT. 11200 kroner!!! Gulp! Det er litt over budsjettet på 1500 kroner eller?!?!? Men jeg kunne ta kjolen på avbetaling, og hvis jeg selger den etter bryllupet så blir den jo ikke SÅ dyr. Jeg hører selv at jeg har argumentene klare, he he...

Så enden på visa er jo at jeg til slutt endte opp med en kjole som ligner det jeg opprinnelig falt for. Nemlig en kjole som oser av ROMANTIKK. Og så får jeg heller pante flasker for å få kjøpt bleier fremover. Pytt sann. Man gifter seg bare en gang. Eller? Joda:)

Ha en flott dag!

6 kommentarer:

  1. Hehe, så gøy da! Pengene må holdes i sirkulasjon vet jeg, ingen vits i å brenne inne med dem ;o) Skulle jo gjerne sett bilde av vidunderet også, men - vi får vel smøre oss med tålmodighet...hehe...

    Ha en fin torsdag! :)

    SvarSlett
  2. Helt enig med du, man gifter seg bare en gang ;) Ville absolutt gjort det samme (siden jeg fortsatt ikke er gift) Synd det ikke er bilde, for ble jammen nysgjerrig, men når den tid kommer deler du sikkert litt bilder med oss :)
    Klem Frøken Rosa

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye....tenker du blir nydelig:)
    Ja en gifter seg bare en gang:)forhåpentligvis da:):)
    kos deg
    klemklem

    SvarSlett
  4. Jeg skal dele kjolen med dere når tiden er inne vet dere:) Prøver å finne bilde av den på nett. Har funnet noe som likner, så kan jo sånn sett sende på epost til interesserte. Vi kan jo si det sånn at hvis dere vil se, så send med en epost:) Klem

    SvarSlett
  5. Heisann...
    så du greide og vente helt til i dag før du åpnet pakken:)jeg blir så glad når du blir så fornøyd...det varmer så mitt hjerte:)
    Ja...da har du masse og kose deg med i dag:)
    Nå skal jeg gå en tur med en venninne og drikke kaffe og kose oss:)
    Ja hjertet mitt stoppet når jeg fant de knivene....betalte mindre for de en hva en koster:):)
    klemmer til deg søte du:)

    SvarSlett
  6. For et kupp, Elin:) Håper du har ksot deg ute med venninna di. Her har vi nettopp spist andebryst men blomkålpure og fersken. Kjempegodt:) Klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)