onsdag 27. januar 2010

Nydelige lokaler, MEN HVA HAR DE GJORT???

Vi har booket verneverdige Torderød gård på Jeløy til vårt bryllup. Det sto mellom et par ulike lokaler, men da vi var på omvisning og så spisesalen ferdig oppdekket, falt valget på Torderød. Og noe av det som var mest avgjørende var hvordan interiøret og møblementet sto så godt til hverandre. Og spesielt godt likte vi det originale tregulvet. Her ville vi ha vårt bryllup.

Bildene under er fra andre rom i huset, og de viser blant annet de flotte originalgulvene som vi falt for.






Men da vi var innom i går kveld fikk vi sjokk. I spisesalen lå det nå et grufult, enormt brunt teppe. Og beskjeden var at dette ikke kan fjernes fordi bygningen er verneverdig og de må beskytte gulvene. Hva med å fortelle oss dette da vi var og tittet på lokalet??? Vi valgte faktisk bort et flott lokale basert på det vi så på omvisningen. Stolene feks, som tidligere fungerte godt til originalgulvet, ser nå grufulle ut opp mot teppet. Jeg får litt motellfølelse, femfor inntrykk av et herskapelig rom.

Sjekk teppet på bildet under. For en kontrast til bildene ovenfor.


Ble så utrolig trist og lei meg da jeg så dette, og er nå veldig i tvil om jeg vil ha bryllupet mitt der.

Har kontaktet Røed Gård, som vi valgte bort til fordel for Torderød. Potetkjelleren er utrolig flott og har som dere ser ikke noe grusomt teppe!

Bildet er lånt fra hjemmesiden til Røed Gård.

Uff, hva skal jeg gjøre???

17 kommentarer:

  1. Gulvet er like gammelt som bygget, så de har teppet på for å beskytte det.

    Vi hadde bryllupet vårt der (med 17 gjester vel og merke) rett etter at veggene var malt og gulvet pusset, så de la ikke på plass teppet. Spør om de kan ta det ut for festen siden du synes det er fælt, men vær forberedt på at de IKKE gjør det siden de ikke vil det skal ødelegges.

    (Min stefar jobber i 2.etasje, i Eiendomsselskapet, så de hadde med oppussingen å gjøre)

    SvarSlett
  2. Hei! Ja, jeg vet hvorfor de må beskytte det, men ble så glad da jeg kom på omvisning og så originalgulvene. Kommenterte det faktisk, men ingen sa at teppet skulle på igjen. Spurte MK Eiendom i dag om de kunne fjerne teppet under bryllupet, men nei:(

    SvarSlett
  3. Jeg skrev ny kommentar da jeg leste litt bedre og så du hadde fått både forklaring og svar. Men så klikket maskina. :P

    Skjønner det er surt. Men jeg var i byllup der før vårt, MED teppe og det er INGEN som ser det. Selv ikke jeg tenkte på det, før de fjernet teppet under oppussingen. ;P Det er jo bord over alt. Og når bordene fjernes er man så langt inn i festmodus (med eller uten alkohol) at man ikke bryr seg om det. ;)

    Gulvet der er mer skadet enn i de andre rommene (pga utgangen), og det er jo ikke få mennesker, lite tråkk og lite hæler i et bryllup.

    Synd du ikke fikk vite om det under omvisningen. :(((

    SvarSlett
  4. Ja, for potetkjelleren er jo et godt alternativ. Egentlig førstevalget vårt, men så vaglte vi Torderød pga pris og at jeg var så glad for at gulvene syntes. Så nå står jeg ovenfor et vanskelig valg. Men kanskje Røed er fullbooket, og da er det ikke noe valg lenger.. Ja ja...

    SvarSlett
  5. Vibeke, sitter og ser på bildene fra ditt bryllup og gud så fint det er uten teppe.... Neeeei, hvorfor måtte de gjøre dette!!!!!

    SvarSlett
  6. Huff da ..det var ikke hyggelig...kan kjenne følelsen du har....en blir helt vippet av pinnen.....undersøk om det er ledig på det andre stedet først......det er jo en veeeeldig viktig dag for deg...og en vil jo at alt skal være helt perfekt:)
    ha en koselg kveld...ta ikke sorgene på forskudd nå...det ordner seg nok....
    goeKlemmer

    SvarSlett
  7. Hei Elin Anita! Takk for de hyggelige ordene. Man blir virkelig vippet av pinnen og tar virkelig sorgene på forskudd, men får avvente svar fra det andre stedet før jeg graver meg ned, he he. Ha en flott kveld:) Nydelige bilder du viser fra huset ditt. Blir veldig misunnelig:) Klem

    SvarSlett
  8. Hei
    Uansett så var det lite profft å ikke fortelle det til dere. Jeg tror jeg ville gått for potetkjelleren jeg - det så koselig ut. Føler du ikke for å ha teppet der - så gå et annet sted. Neste gang bør de ha visning MED teppet.

    SvarSlett
  9. Hei BROCANTE! Ja, ikke sant. Har ikke noe problem med argumentet om hvorfor teppet må være der. Er for å bevare bygningen. Men da ble det ikke det vi sa ja til. Har fått svar fra Røed gård og potetkjelleren er ledig fortsatt:) Så de skal sende over et godt tilbud, så får vi se:) Får jo dårlig samvittighet hvis jeg kansellerer både catering og lokale, men sånn må det kanskje bare bli...

    SvarSlett
  10. hei! velkommen til nib. jeg kjente hjertet datt hundre hakk ned i magen nå, for vi har bryllup på planene i løpet av neste år, og skulle booke torderød (fint fint fint), men dette teppet var jo bare helt vanvittig stygt. er det mulig? ikke noe vits å bevare gulvet, hvis ingen får se det uansett? haha, alltid moro med sånne paradoks. kunst som blir liggende i arkivskuffene for at ingen skal ødlegge den:)

    SvarSlett
  11. hei igjen:) legger deg i roll 3 inntil videre, bare gi et pip når du har kommet litt mer inn i bloggingen, så legger vi deg inn i roll 1 hvor jeg ser du helt sikkert kommer til å høre hjemme. det er litt strengere å komme inn i roll1, så vi passer på at vi har dedikerte bloggere som publiserer jevnt:) bare send en epost når du har laget feks 10 innlegg til:)

    SvarSlett
  12. Hei NIB! Så flott, takk:) Ikke noe problem med å være i roll 3:) Målet er å publisere enda mer. Har bilder som ligger og venter, men lange dager på jobb hindrer meg litt. Men skal gi deg beskjed:) Så du er mossing??? Torderød er jo fint, og det får jo en annen look når bordene er pent dekket med hvite duker, osv. Men ettersom jeg la merke til de flotte gulvene da vi tok avgjørelsen, så vet jeg med meg selv at jeg kommer til å tenke på det teppet på bryllupet. Venter enda på tilbud fra Røed, så blir spennende:)

    SvarSlett
  13. Så irriterende - skjønner godt at du ble skuffet over dette! De burde jo absolutt ha informert om teppet.

    Ønsker deg lykke til med valget! :)
    Klem

    SvarSlett
  14. heisann snuppeluri:)
    håper du får et bra tilbud fra potetkjelleren.....og det er ikke noe og ha dårlig samvittighet for det andre stedet.....de leverer jo ikke det du har bestilt!!!
    Ja...hvor jeg får tak i alt...he he det er jo fretex butikker, bruktbutikker og noen hemmelige kilder:)Jeg driver jo litt butikk med dette..så da kan jeg ikke oppgi alle plassene:)for da blir det ikke noe butikk for meg :)
    Når jeg er ferdig med visningene så kommer jeg til og legge ut mye mer....for da kan jeg rote som jeg vil:)
    Ha en kos dag søte du.....
    GoeKlemmer sendes

    SvarSlett
  15. Takk Fro:) Blir bra uansett hvor det blir egentlig, men potetkjelleren blir nok valget hvis prisen er god.

    Elin Anita, har full respekt for at du ikke opplyser kildene dine, he he. Som utdannet journalist så vet jeg at man skal verne om sine kilder;p Gleder meg til å følge nettbutikken din. Ha en flott dag!

    Stor klem

    SvarSlett
  16. Når skal dere gifte dere? Hvor mye må dere betale for Torderød gård?

    SvarSlett
  17. Hei:) Du har nok funnet et innlegg som er flere måneder gammelt, for vi giftet oss i juli:) Husker dessverre ikke hva vi fikk tilbud om på Torderød, for valgte Røed Gård i stedet. Det er MKEiendom som leier ut Torderød og du finner kontaktinfo her: http://www.moss.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=3663&AId=4225. Lykke til:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)