onsdag 20. januar 2010

Gamle bilder

Gamle bilder er så nydelige. Ikke bare gir de et nostalgisk uttrykk og er veldig dekorative, men når man ser på antrekket til personene på bildene og måten de poserer på, så forteller bildene så mye. Det lyser på sett og vis stolthet av å bli avbildet, og fargene på bildene er til å drømme seg bort i. Jeg har ønsket meg gamle bilder en stund, men jakter på bilder fra livet på gården her. På den måten blir man nærmere knyttet til livet, hendelsene og personene på bildet, og kan fortelle historiene videre. Jeg har satt flere i familien i sving til å lete i gamle fotoalbum, men fant selv noen gamle album i kjelleren på hovedhuset. Tenk at de lå der sammen med edderkoppspinn, oljesøl og rot.




Jeg tør egentlig ikke gå ned i den kjelleren alene, for kjelleren minner meg om den gamle filmen "Psycko" som jeg fikk lov til å se så alt for alt for tidlig. Har varige mén den dag i dag (kjelleskade, he he). Men det hender jeg beveger meg ned på jakt etter noen skatter, og kom altså over disse albumene. Det er kun portretter, men det står navn på personene bak noen av bildene og der dukket det opp flere med gårdsnavnet. Så plukket ut disse og hang de opp på et hjerte av fil de fer.



Fikk ideen fra den nyeste utgaven av JDL-magasinet. Synes det ble nydelig på kjøkkenhyllen sammen men min gamle barnesko og en gammel visp, som jeg i går fikk i posten av Gjenbruksdronninga.



Nå skal jeg prøve å finne ut akkurat hvem disse personene er, og hvordan slektskapet er til min samboer.

3 kommentarer:

  1. Ja..ble riktig fint med de bildene der...og der henger vispen :):)
    Ja..du er flink til og finne masse pent....
    ha en koselig dag
    klem klem

    SvarSlett
  2. Ja, der henger den:) Har sendt deg epost hvor jeg takker og bukker:) Ha en flott dag:) Klem

    SvarSlett
  3. Så gøy med slektsgranskningen og bildejakt !!! O bildene passet jo midt i blinkenpå kjøkkenhylla :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)